28 Ağustos 2007 Salı

AGLOCO™ ya güvenebilir miyim?

AGLOCO KURUCULARI ( AllAdvantage )

AllAdvantage, üyelerinin internet davranışları sayesinde kazandığı reklam gelirlerinin bir bölümünü yine üyelerine ödeyen, kendini dünyanın ilk infomediary olarak tanıtan bir internet reklam şirketiydi. AllAdvantage, daha sonra bütün online reklam firmaları tarafından kullanılan 'Get Paid To Surf the Web' (Nette surf yaparken para kazanın) sloganı ile özdeşleşmişti.31 Mart 1999 yılında Jim Jorgensen, Johannes Pohle, Carl Anderson, ve Oliver Brock tarafından kurulan AllAdvantage, 18 ay içinde 10 milyon üyeye ulaştı ve faaliyet gösterdiği 2 sene içinde 200 Milyon dolar sermaye topladı. Mevcut üyelerini, yeni üyeler kazandırarak gelirlerini artırmaya teşvik eden AllAdvantage' ın bu stratejisi sonucu şirket o yılların en çok konuşulan şirketlerinden biri oldu. AllAdvantage ın web sayfası da en çok ziyaret edilen 20 internet sitesi içinde yer aldı.

Alladvantage bu gün çok yaygın olarak kullanılan bir çok konsept getirdi. Örneğin; firmanın viewbar' ı kullanıcının masa üstünde bulunan ilk hedefleyici programlarından biridir. Viewbar, kullanıcının ekranın altına indirebileceği ve reklamların küçük bir ekranda gösterildiği küçük bir programdı. Bu teknoloji şu anda internet reklam firmalarının temel çalışma istemidir.

Alladvantage aynı zamanda ilk Chief Privacy Officer çalıştıran firması oldu. Bu kişi kullanıcıların özel bilgilerini korumak ile görevliydi. Şu anda hemen hemen bütün büyük firmalar böyle bir pozisyon bulunduruyorlar.

Büyük ihtimalle Alladvantage en çok viral marketing (üyelerin kendi arkadaş ve tanıdıkları kişileri üye yaparak kazanması) konusundaki başarısıyla biliniyor.


2000 yılından sonra ABD ekonomisinindeki durgunluk, internet reklam harcamalarının azalması gibi nedenlerle ''dot com balonu'' patladı ve AllAdvantage da buna kurban gitti. Aslında AllAdvantage 2000 yılının başında dünyaca ünlü Credit Suisse First Boston tarafından masrafı karşılanacak olan bir halka arz planlamıştı. Ama piyasadaki durgunluk nedeni ile bu planlar iptal edildi. Şubat 2001'de ise şirket tüketicilere yönelik faaliyetlerine son verdi. Kapanana değin AllAdvantage üyelerine 120 milyon dolardan fazla ödeme yapmıştı. AGLOCO Kasım 2006'da AllAdvantage kurucularından bazılarının şirketi yeni bir isimle (AGLOCO) yeniden canlandırdıkları öğrenildi.

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Alladvantage

AllAdvantage Efsanesi

Not: İnternet otoritesi olarak bilinen john chow Alladvantage den tam 25 000 dolar ödeme aldı ve şu anda agloco da 22 mart 2007 tarihi itibariyle 9 000 üye sayısına ulaşmış bulunuyor. Aşağıda kendisinin agloco giriş sayfasındaki üye sayısını gösteren panel görünüyor.



Üyelik ücretsizdir!!!Üyelik ücretsizdir!!!Üyelik ücretsizdir!!!


Üyelik sadece 5 dk nızı alacak!!